۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۹۹۱۶۱
در دیدار رییس سازمان اوقاف مطرح شد؛

تأکید آیت الله علوی گرگانی بر احیای موقوفات | لزوم آموزش متولیان وقف

تأکید آیت الله علوی گرگانی بر احیای موقوفات | لزوم آموزش متولیان وقف
حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر احیای موقوفات، خواستار رعایت نیات واقفان در زمینه استفاده از عواید و درآمدهای موقوفات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ساماندهی اوقاف را کاری مهم و حساس دانست و بر اهتمام مسؤولان این سازمان برای رعایت دقیق مسائل وقف تأکید کرد.

وی افزود: درآمدهای وقفی باید ساماندهی شوند و در مسیر خود مورد استفاده قرار گیرند، نباید اجازه داد که موقوفات به فراموشی سپرده شوند بلکه موقوفات باید تحت مدیریت سازمان اوقاف باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر احیای موقوفات اظهار داشت: احیای موقوفات کار سختی است اما باید برای این موضوع مهم اهتمام شود، برنامه های خوبی در اوقاف وجود دارد که باید تقویت شده و بهتر از گذشته باشد.

وی رعایت نیات واقفان را امری ضروری دانست و با بیان این که سازمان اوقاف باید در اجرای نیات واقفان امین باشد، ادامه داد: عواید و درآمدهای موقوفات و املاک وقفی باید بر اساس نیات واقفان مورد استفاده و هزینه قرار گیرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر برگزاری دوره های آموزشی برای متولیان وقف ابراز داشت: وقف یکی از سنت های مهم و اصیل اسلامی است که تأثیرات فراوانی در جامعه خواهد و باید بر مبنای کتاب و سنت و فرهنگ اهل بیت(ع) موقوفات را اداره کنیم.

وی اهل بیت طاهرین(ع) را پیشگام وقف دانست و عنوان کرد: باید از موقوفات مراقبت کرد تا در گذر زمان دچار مشکلات نشود در این راستا می توان درآمد موقوفات را برای احیا استفاده کرد یا این که به صورت قرضی باشد تا از درآمد حاصل در راستای نیت وقف بهره برد.

محمد قمین
ارسال نظرات